Konkurs czystości

REGULAMIN KONKURSU CZYSTOŚCI

  1. Konkurs Czystości służy :
    1. Utrzymaniu dobrego stanu sanitarnego bursy.
    2. Utrzymaniu dobrych warunków zdrowotnych wychowanków bursy.
    3. Zapobieganiu rozprzestrzeniania się chorób wśród mieszkającej w bursie młodzieży.
    4. Wyrabianiu w wychowankach zamiłowania porządku, czystości oraz estetyki.
    5. Wdrażaniu mieszkańców bursy do pracowitości i obowiązkowości.
  2. W Konkursie biorą udział wszyscy wychowankowie bursy według zajmowanych pokoi.
  3. Za porządek w pokojach odpowiadają wspólnie wszyscy mieszkańcy pokoju.
  4.       Do wszystkich wychowanków, mieszkańców danego pokoju, należy zadbanie oczystość stołu i podłogi, a także kącika sanitarnego [w tym wyrzucenie znajdujących się w koszu śmieci] i wyniesienie znajdujących się w pokoju naczyń ze stołówki i pomieszczenia kuchennego z III-go piętra. Porządek na łóżku [również szafce nocnej] jest w gestii wychowanka zajmującego dane łóżko.

    Raz na trzy tygodnie, w terminie wyznaczonym przez wychowawcę grupy, dostosowanym do możliwości czasowych podopiecznych, wychowankowie są zobowiązani do przeprowadzenia gruntownych porządków w pokojach przez nich zajmowanych.

    Wszyscy wychowankowie odpowiadają za czystość i porządek wpomieszczeniach bursy oraz mobilizują się wzajemnie do wypełniania obowiązków związanych z utrzymaniem czystości [w pomieszczeniach bursy oraz zajmowanym pokoju], a wynikających z warunków Konkursu.

  5. Punktacja zawiera się w skali od 12 do 0. Najwyższa dodatnia punktacja to 12 punktów. Będzie ona pomniejszana o ujemne punkty za następujące uchybienia:
  6. nieposłane łóżko                            -1

    brudna podłoga                              -1

    bałagan na stole, szafkach             -1

    bałagan na parapecie, pianinie       -1

    nieuprzątnięte ubrania                    -1

    niewyrzucone śmieci z kosza         -2

    brudne naczynia „własne”               -2

    brudny kącik sanitarny                    -2

    naczynia ze stołówki i pomieszczenia kuchennego    -12
    estetyka wyglądu pokoju                 - 1

     

  7. Czystość i porządek oceniane będą codziennie, od poniedziałku do soboty, przez dyżurującego wychowawcę. Nieporządek w pokoju w niedzielę może mieć również wpływ na ogólną ocenę i punktację. Trzykrotna negatywna ocena stanu czystości w pokoju [poniżej 6 punktów] może stanowić podstawę do upomnienia i dalej, w razie braku poprawy, do nagany. "Rozliczenie" negatywnych ocen [poniżej 6 punktów] będzie sie odbywało co 2 miesiące. [Brak oceny czystości pokoju w danym dniu jest równoznaczne z otrzymaniem przez mieszkańców oceny „0” za czystość pokoju.]
  8. Wychowankowie zobowiązani są do:
    1. Codziennego, systematycznego wietrzenia pokoi.
    2. Codziennego wyrzucania worka ze śmieciami do śmietnika znajdującego się na zewnątrz bursy. Należy to zrobić do godziny 22.00.
    3. Odnoszenia do stołówki i pomieszczenia kuchennego zabranych naczyń i sztućców.
    4. Pozostawienia wierzchnich ubrań i obuwia w garderobach na korytarzu.
    5. Pozostawienia po sobie czystych sanitariatów, łazienek, pokoi gospodarczych [kuchni i pralni], a także innych pomieszczeń wspólnego użytkowania.
  9.  Wychowankom nie wolno:
    1. Wynosić naczyń ze stołówki do pokoi ani spożywać w pokojach podstawowych posiłków. Za naczynia i sztućce ze stołówki oraz pomieszczenia kuchennego z III-go piętra, znajdujące się pokoju, dzienna ocena za czystość wynosić będzie 0 punktów.
    2. Wystawiać śmieci w worku na korytarz oraz podrzucać je pod inne drzwi.
  10. Nagrody i kary:
    1. Podsumowanie wyników Konkursu Czystości odbywać się będzie dwa razy w roku szkolnym: na półrocze i na koniec roku szkolnego. Podsumowanie Konkursu w czerwcu danego roku szkolnego obejmuje punktacje za I oraz II semestr łącznie. Wyniki będą podawane do publicznej wiadomości.
    2. Na półrocze, wychowankowie z pokoi, które wypadną najlepiej, otrzymają słodycze, a do rodziców wysłane zostaną listy pochwalne.
    3. Na koniec danego roku szkolnego przyznawane będą nagrody w postaci kosmetyków. Wysokość nagród uzależniona będzie od finansowych możliwości bursy.
    4. Wychowankowie z trzech pokoi, których półroczna/roczna ocena czystości będzie najniższa, otrzymają upomnienia [na koniec semestru]/nagany[na koniec roku szkolnego], a do rodziców zostanie przesłana informacja o powyższym.
    5. Wychowankowie, którzy w trakcie trwania roku szkolnego [niezależnie od podsumowań półrocznych] będą zaniedbywać się w utrzymaniu czystości i porządku otrzymają upomnienia, a w przypadku notorycznych „bałaganiarzy” będą to nagany. ["Rozliczenie" będzie się odbywało raz na dwa mieciące].
    6. Przy braku radykalnej, a także trwałej poprawy, wychowanek może stracić miejsce w bursie.
    7. Istnieje możliwość „odpracowania” upomnienia, wykonując prace porządkowe na rzecz bursy [np. odkurzanie, mycie i szorowanie pomieszczeń użytku wspólnego, akces w przygotowaniu imprez/uroczystości]. Rodzaj prac wyznaczony będzie przez wychowawcę i zrealizowany pod jego nadzorem.
  11. Dokumentacja Konkursu Czystości prowadzona jest na arkuszach punktacji w pokojach wychowanków i w teczce Konkursu Czystości. Za realizację Konkursu odpowiedzialny jest wyznaczony przez dyrekcję wychowawca.

Wychowawca prowadzący

Konkurs Czystości

Dariusz Karczewski